Return Angthong By Storm - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Boers - WaarBenJij.nu Return Angthong By Storm - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Boers - WaarBenJij.nu

Return Angthong By Storm

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

05 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

05-01-2011, Return Angthong By Storm.
Dagtochtje naar AngThong Marine National Park vandaag…….. Speedboat gaat eerst naar Phangan om daar nog 5 personen op te halen. Extra vertraging (naast de gebruikelijke) dan maar van zo’n halfuurtje op zowel heen- als retour-vaart.
Het worden er trouwens 8 want de “buur-boot” is ruim overboekt. ”Mijn” boot blijft op 28 v/d max 30 passagiers steken.
AngThong is mooi, zeker, maar is niet zo spectaculair als ik ervan verwacht had.
Maar als je Krabi Ao Nang eilanden en Khao Sok gezien hebt, is dit niet meer adembenemend, ben te verwend door al dat moois. ATMNP zou wel degelijk veel meer indruk gemaakt hebben als ik dat als eerste gezien had. Zeker de ”lagune” (binnen zoutwatermeer) is een plaatje. De div. eilanden met zijn beaches blijven ook gewoon toch schitterend uitzien. Zelfs op deze donker bewolkte dag.
Als we tegen 15.00u aan de retourtocht beginnen regent het dan ook al, geen probleem want in zwembroek voor op de speedboat is voor mij met deze temperaturen heerlijk. Dat wordt echter na een kwartiertje al snel anders. Het hoost en de golven slaan zo hevig over je heen dat ik echt niet kan zeggen waarvan ik nou ’t meest nat wordt. Naar ”binnen” dan maar. Wat je binnen noemt. Ook hier slaan golven wind en regen toe. Ik zie dat stuurman en bemanning ook t-shirt uittrekken en binnen 10 min. is het voor mij wel echt storm. Er is geen vierkante cm meer droog op deze speedboat, die nu wel met erg harde slagen op de golven neerkomt. Bij alle passagiers lopen de waterstralen eraf alsof ze onder de douche staan. Zwart is ‘t! Nu kan ik me ook voorstellen waarom vorig jaar deze tocht gecancelled werd i.v.m. verwachte storm. Ik vraag me af hoe de stuurman zijn koers kan houden. Als ’t na zo’n 45 min wat opklaart zie ik weer wat eiland contouren en zie ook dat stuurman met bemanning overlegt (adhv de countouren van andere, nu zichtbare, eilanden) waar we zijn. Geeft een lekker vertrouwd gevoel want ’t stormt nog steeds. Ik voel dat we een flinke draai maken en komen uiteindelijk save aan in Koh Phangan. Even uitblussen, 8 passagiers afzetten en dan terug koers naar Samui. Verloopt verder nog altijd in regen en storm, maar is veel minder heftig. Als we aanleggen in Samui wordt ’t daar net droog.
Zo dat hebben we ook weer gehad; en zo blijft ATMNP toch op zijn eigen manier een schitterende ervaring . . . . . .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Poda Island, even wachten op mijn Padthaitje.

Actief sinds 02 Dec. 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 18092

Voorgaande reizen:

12 December 2010 - 12 Januari 2011

Sawasdee duit mich ech good.

13 December 2009 - 18 Januari 2010

De weag nao nuuj Leave !

Landen bezocht: