Koh Samui, Around the Island. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Boers - WaarBenJij.nu Koh Samui, Around the Island. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Boers - WaarBenJij.nu

Koh Samui, Around the Island.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

1-1-2011, 20.45u Vanda House, Lamai, Samui.
“Sawasdee Phimai” & een nieuwe liefde.

Wat een nieuwjaarsnacht vannacht. Het hele strand van Chaweng Beach blinkt normaal al uit met zijn sierlijke verlichtingen maar als je dit met nieuwjaarsnacht meemaakt worden alweer grenzen verbroken. Hoewel om 23.45 nog een fikse onweersbui roet in ’t eten gooit, breekt om middernacht de hel los. Net zoals de abnormale (voor ons Europeanen) verkeersgekte, zo’n gekte is er ook met al het vuurwerk. Schitterend ! De hele beachomgeving is verlicht en je kunt weer heel ver de zee zien, gewoon alsof er daglicht is. Onvoorstelbaar hoe dit eruit ziet . . . . . . ., overigens ook het vuurwerk zelf is een prachtiger kunstwerk dan ik tot op heden gezien heb.
Gisteren, op oudejaarsdag, bij winkel-mall Tesco, een nieuwe liefde tegengekomen, . . . . . . . . . . . . ., Grand Canyon Coffee ! Smaakt me nog beter dan Starbucks, dat zegt dan al genoeg. Haha, zeker wat anders gedacht he.....
Vanochtend van Chaweng naar Lamai overgehopt, want hier ben ik nog niet geweest. En daar waar ik hier niets bijzonders verwacht had, wordt ik positief verrast. Eigenlijk wel alles hier, heerlijk strand, niet te toeristisch, maar toch ook een toerischtisch centrum waar alles mogelijk is, met name de BBQ eetkraampjes en een eigen “walking street” is best gezellig & pikant en heeft weer een eigen sfeer. Zonder een overdaad aan de nu wel bekende bargirls etc.
Het is er allemaal wel, maar in een lekkere, (hier niet een tegen de borst stotende sfeer), dus lekker boemelen maar. Sawasdee Phimai took took Khon.
(Happy Newyear to all).

3-1-2011, Ampha Hotel, Maenam, Koh Samui.
Vanochtend van Vanda House Lamai, (oostkant van Samui) weer verder gehopt naar Ampha Hotel, (noordkant). Gepland verblijf hier 4 nachten. En alweer bevalt me de nieuwe kamer prima. Gisteren nog een gezellig dagje beleefd in Lamai, bleek (zondag) markt te zijn. Wel een sfeertje van een jaarmarkt thuis. Verder super gegeten bij al die heerlijke eetkraampjes. Je kunt er niet genoeg van krijgen. Speciaal was wel een aardappel die als een wokkel op een stokje zit, door een soort oliebollen deegmix wordt gesopt en dan in hete olie wordt afgebakken.
Daarna wat smaakpoedereroverheen (ik koos BBQ-mix), en ……………mmmm. (5min werk en kost dan 25 Baht / € 0,50). Gepland verblijf te Ampha is 4 nachten: dagtochten naar Angtong Marine NP en snorkeling Koh Tao. Daarna nog enkele nachten naar Koh Phangan en dan is ’t einde er al. Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te snel gaat dit nu weer. Dan maar weer een volgende keer toevoegen ?
Why not!
Greetz,
- en bedankt voor jullie (all) reacties want die doen me gewoon goed.
- oh,ja, het was een oude gsm die in gesopt had maar toen ik 't merkte heb ik meteen de accu eruit gewipt,twee dagen in de zon gelegd en doet 't dus gewoon weer. Thaise zon he.........
Sawasdee falks, ....Jan.

  • 03 Januari 2011 - 15:23

    Roos En Peter:

    hy kerel het gaat dus nog steeds naar je zin en dat is waar je voor gegaan bent. het komende einde zal zeker ook bij jou en invloed geven maar het is juist wat je zegt een verder keer ligt ook weer in het verschiet.geniet maar van je verblijf met alle FACETTEN die het in zich heeft en schuif de einde gedachten maar naar de laatste dag.van morgen nog met de trainer van fortuna gepraat gaan in turkije op trainingskamp met 2 event. nieuwe spelers.
    wij denken ook heel veel aan je en hopen dat je de laatste 9 dagen met dezelfde vreugde mag genieten.
    heel veel groeten Roos en Peter

  • 03 Januari 2011 - 19:00

    Nelly:

    Hallo Jan, ja de dagen zijn weer geteld, helaas. Ik haal wel uit je verslagen dat je er weer een keertje terug gaat, ja op 4 weken tijd kun je niet alles zien. Zo zie je maar weer, een reden om weer te sparen voor the next year oftewel einde dit jaar.
    Het doet mij ook goed, om te lezen dat het je goed gedaan heeft dat we je gevolgd hebben op deze reis. We weten het is eigenlijk allemaal te kort voor woorden, maar als zovaak ik je al gezegd en geschreven heb, de mooie momenten staan bij je geheugen opgeslagen, helaas ook de minder leuke momenten. Laat het voor jouw zo zien, dat de mooie momenten zegevieren. We blijven je volgen tot het bittere eind. Je weet toch ook, het is niet zo uit het oog uit het hart. Voor ons ben je toch onze Jan zoals je bent en zo accepteren we jouw dan ook. nog heel veel plezier en nog een kleurrijke vakantie wordt je toegewenst door de fam. curfs en oma Boers, want deze vraagt me steeds hoe het met je is en of alles goed gaat. Groetjes Nelly

  • 04 Januari 2011 - 17:17

    Trinette:

    hoi jan, doet me goed, dat je t zo naar je zin hebt!! van onze kant,n sprankelend 2011 toegewenst en vooral n goede gezondheid!! en,wij beginnen het nieuwe jaar met geweldig nieuws, we worden opa en oma!!!!!!!!!!
    lieve groetjes van huub en trinette.

  • 05 Januari 2011 - 18:29

    Danielle:

    Hallo Jan,
    was wat aan het neuzen op de Waarbenjijnu-site en kwam jouw verslagen tegen. Heb zelf ook net een reis van een maand door Thailand en Laos gemaakt en vind het wel leuk om van een ander wat te lezen. Je bent op plekken geweest die nog op mijn verlanglijstje staan, zoals het Khao Sok park en zo'n oud-en-nieuwviering spreekt ook wel tot de verbeelding.
    Snorkelen op Koh Tao is wel bekend en ik kan je zeggen dat dit genieten is. Ik wens je dan ook nog heerlijke dagen daar.
    Hartelijke groet van Daniëlle

  • 05 Januari 2011 - 20:59

    May Boers:

    Hoi Jan,ik wens je een heel gelukkig nieuwjaar ,had je ook gesmst ,maar lees in je reisverslagen dat je je gsm gesopt had!!
    Nou zo te lezen ontbreekt het je aan weinig daar in het verre Thailand{Lijkt me heerlijk daar] en heb je er weer een super-tijd!!!
    Geniet ervan en tot ziens !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Poda Island, even wachten op mijn Padthaitje.

Actief sinds 02 Dec. 2009
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 18080

Voorgaande reizen:

12 December 2010 - 12 Januari 2011

Sawasdee duit mich ech good.

13 December 2009 - 18 Januari 2010

De weag nao nuuj Leave !

Landen bezocht: