van "mit 17 hat man noch Traumen" nr Home Again - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Boers - WaarBenJij.nu van "mit 17 hat man noch Traumen" nr Home Again - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Boers - WaarBenJij.nu

van "mit 17 hat man noch Traumen" nr Home Again

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

30 December 2010 | Thailand, Bangkok

28-12-2010, ”mit 17 hat man noch Traumen”.
En weer een heerlijke dag vandaag op zo’n dito eilandje hier: Tup Island. Bij laagtij kun je zo over wandelen naar Chicken Island. Eigenlijk Bryan Adams dag gehad; zo liggend aan het strand, mp3-tje op, praktisch de hele middag naar Bryan geluisterd. Dan wordt het toch ook weer stil van binnen want dat maakt nog altijd zoveel los. Of beter te zeggen, houdt weer vast aan het verleden dat ik op die momenten helemaal niet kan loslaten, rake muziek voor me die ik beter niet kan opzetten. Mijn hele leven is wel in een film voorbij gekomen, en nog altijd maar……………………………….. waarom, waarom, waarom………………. ?
Op de terugtocht vóór op de boot gaan zitten en eens een ander muziekje op gezet. ”Mit 17 hat man noch Traumen” verschijnt spontaan wat eerst meteen heftig is maar daarna ook heel relativerend. Want inmiddels is wel duidelijk dat mijn meisje van 17, met haar uitstraling, dromen & toekomstbeloften, er helemaal niet meer is . . . . . is gewoon de praktijk in mijn leven. I have got to face it! En als dat dan toch moet, waarom dan niet hier ? . . .

29-12-2010, 11.15u, Airport Krabi.
Het is alweer jammer om deze locatie te verlaten, Ao Nang Krabi blijft een van de mooiste regio’s die ik tot nu toe in Thailand gezien heb.
Ook hier terugkomen dus!
……………………… en om 15.30u zit ik alweer bij Starbucks, Chaweng Beach op Koh Samui. Bij ”Welcome to Samui Airport” op dat vriendelijke & sfeervolle vliegveldje hoor ik Bryan’s ”Home Again” in mijn hoofd klinken en gaat er een siddergolf door mijn lichaam. Ik ben deze reis maar moeilijk los gekomen, (de grip van Ans bleek nog zo sterk aanwezig), maar gaandeweg is elke locatie/stap ook een nieuwe deur naar vrijheid. Daar waar ik denk dat ik de top bereikt heb, blijkt er iedere keer weer een hele nieuwe wereld van freedom-feeling open te gaan. Vreemd eigenlijk, want als je door ’t toerisme heen prikt, zie je veel armoede en ruik je de stank van open riolering, maar die innerlijk oprechte vriendelijkheid is ’t wat me diep raakt. Dan maakt die kaft/buitenkant gewoon helemaal niets uit (voor mij). Sawasdee kaa . . . . . . . . . . . . .is so lovely.

30-12-2010, 19.15u Double W Guesthouse, Chaweng, Samui.
Relaxed dagje gehad alweer, gisteravond wat door Chaweng geslenterd en vandaag?, vandaag mijn netbookje genomen en foto’s van Sven uit Nieuw Zeeland bekeken. Geeft weer op een heel andere manier een speciaal gevoel. Zo zie je maar dat reizen banden legt.

Voor ieder die ik niet kan bereiken, goeie roetsj into 2011, ......, en van Buddha kunnen we nog wat leren: "alles is maar tijdelijk in 't leven"; dat is heel wat anders dan de onzin die ons geleerd is: "tot in eeuwigheid, Amen"......
Gelukkig Nieuwjaar!!!!!!!!!!11

  • 30 December 2010 - 18:40

    Trinette:

    ja jan, wat een vakantieplezier beleef jij, daar zo ver weg van ons vandaan!! doet me goed, dat je er zo van geniet en ja,die verrekte herinneringen,die je af en toe parten spelen,laat ze maar komen,heb je dat ook weer gehad,wegstoppen heeft toch geen zin!!
    hier is het nog flink winter!! ik wens je nog hele mooie dagen toe en n hele goeie roetsj van huub en trinette.

  • 30 December 2010 - 18:41

    Trinette:

    trouwens, had je mijn smsje ook gekregen????? nou ja, misschien lag je mobiel toen net in t water,hahaha!!!!!

  • 30 December 2010 - 19:51

    Nelly:

    Hallo Jan, Ik heb je verslagen gelezen van de afgelopen dagen. Soms goed, maar ook minder goed voor je gevoelens. Daar ben je niet voor op vakantie. Je moet genieten van de dingen die je nu hebt en waarmee je verder kunt in je leven. Ik weet ook wel het is niet altijd gemakkelijk, maar als je dat niet gebeurd was, had je dit allemaal niet mogen beleven. Het is ook zo, dat je steeds meer beseft hoe andere mensen moeten leven en deze mensen blij zijn met minder en vaak tevredener zijn met hetgeen wat ze hebben. Ik ben dan ook blij dat je weer op je eilandje bent aangekomen op Samui. Geniet en ontspan je lekker van dit eiland, zodat je er weer tegen kunt in Europa. Hier is alles nog sneeuwwit. Toen je me deze week een sms stuurde voor mijn verjaardag was ik net bij mam. Heb haar dan ook tevens weer de groeten gedaan van jouw, zodat ze ook op de hoogte blijft van je avontuur. Zo snel als mogelijk er weer een verslagje op de mail staat, breng ik haar daarvan op de hoogte en ik ervaar dat ze dat als zeer prettig ervaart. Ik wens je dan ook nog hele fijne vakantiedagen en een goeie roetsj het nieuw jaar in. Als ik deze reactie op je verslag typ, ben je alweer aan de laatste dag van het jaar bezig. Groetjes vanuit Puth, van ons allen hier. Groetjes xxxx en veel liefs, Nelly

  • 30 December 2010 - 20:21

    Roos En Peter:

    hoy jan wij zijn er weer hebben oostenrijk achter ons gelaten dus meteen kijken hoe het jou vergaat is wel weer duidelijk de ervaringen de nieuwe dingen en de emoties gieren er weer door heen maar dat vergroot alleen de blik die je op alles krijgt je bent aan je twee laatste weken begonnen deze weken kunnen heel belangrijk voor je zijn zie wat je ermee doet en hoe je er mee omgaat wij hier wensen je nog een enorme mooie tijd veel plezier met de jaarwisseling en weet dat er hier genoeg mensen zijn die er met en voor jou staan nu en in de toekomst een hele dikke kus van roos en tot de volgende ervaring wij genieten met je mee als je dat maar weet heel veel groeten peter en uiteraard ook Roos

  • 31 December 2010 - 10:24

    Andries:

    Hé Jan! Hoorde net nr. 131 van de Top2000: "Bryan Adams - Summer of '69" en dacht meteen "Jan Boers!" (hoezo indoctrinatie? haha). Ik zie dat je weer intens aan het genieten bent, goed man! Ook voor jou een 'goeie roetsj' en voor het nieuwe jaar veel gezondheid en geluk. Voor nu: genietgenietgeniet tot in eeuwigheid (toch ook niet zo slecht..?.. ;-) Greetzzz, A&AL

  • 31 December 2010 - 11:19

    Lars En Dionne:

    hey pa!!

    vakantie is vakantie, laat die emoties los en geniet!

    thuis komt wel weer tijd om na te denken waar u dan ook tevens steun kan zoeken bij Sven, mij en familie/vrienden.
    Daar bent u alleen dus geniet ervan!

    ik zal straks niet bellen/smsen, ik moet werken dus zal morgen nog een smsje sturen!

    geniet ervan, u zit al op de helft dus geniet

    alvast gelukkig nieuwjaar,
    Lars en Dionne

  • 31 December 2010 - 14:50

    Marielle:

    hola Jan,
    heb ff al je verslagen bijgelezen,..was n weekje achter!zoals vanouds weer die toppen en dalen,.....we zullen 't ermee moeten doen!maar je geniet met volle teugen dat blijkt wel,..en dat is goed!als ik zie dat je reis er alweer voor de helft opzit,vraag je je af waar de tijd blijft,..incrible!haal er uit wat je eruit kan halen,you never know!wij zitten nu in Pais Basco,ook aan zee,het zonnetje schijnt en t is zo'n 17grd vandaag,goed te hebben dus.Ik wens je een hele fijne Noche Vieja of te wel unne gooje roetsj,en Feliz Año Nuevo lleno de paz y bien!
    Geniet nog lekker van je vrije leventje daar,heb je dadelijk weer iets om op te teren!heel veel liefs en tot volgend jaar,....

  • 31 December 2010 - 14:50

    Marielle:

    hola Jan,
    heb ff al je verslagen bijgelezen,..was n weekje achter!zoals vanouds weer die toppen en dalen,.....we zullen 't ermee moeten doen!maar je geniet met volle teugen dat blijkt wel,..en dat is goed!als ik zie dat je reis er alweer voor de helft opzit,vraag je je af waar de tijd blijft,..incrible!haal er uit wat je eruit kan halen,you never know!wij zitten nu in Pais Basco,ook aan zee,het zonnetje schijnt en t is zo'n 17grd vandaag,goed te hebben dus.Ik wens je een hele fijne Noche Vieja of te wel unne gooje roetsj,en Feliz Año Nuevo lleno de paz y bien!
    Geniet nog lekker van je vrije leventje daar,heb je dadelijk weer iets om op te teren!heel veel liefs en tot volgend jaar,....

  • 03 Januari 2011 - 18:24

    Ans:

    Hallo Jan.

    De aller beste wensen voor 2011

    Ik zit hier op mijn flatje en lees je verslagen.
    En geloof me het raakt me.
    Meisje 17 met uitstraling en toekomst....................
    Man geniet er maar lekker van en neem de zon mee terug.
    Die kan ik ook goed gebruiken om weer er boven op te komen.

    Veel liefs Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Poda Island, even wachten op mijn Padthaitje.

Actief sinds 02 Dec. 2009
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 18081

Voorgaande reizen:

12 December 2010 - 12 Januari 2011

Sawasdee duit mich ech good.

13 December 2009 - 18 Januari 2010

De weag nao nuuj Leave !

Landen bezocht: