Start Up at Pattaya & Let's go. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jan Boers - WaarBenJij.nu Start Up at Pattaya & Let's go. - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jan Boers - WaarBenJij.nu

Start Up at Pattaya & Let's go.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 December 2010 | Thailand, Pattaya

Reisbeleving & kennismaking Pattaya.

12 dec 2010, 12.56uur.
Motoren ronken, nog even en dan vertrekt deze SU230 naar Moscow. En weer naar mijn geliefde Thailand, .... , we zien wel wat 't weer brengt.
Met dik half uur vertraging vertrokken. Vliegtuig en vlucht verder ok. De muziek is, zoals altijd, meteen weer raak: "how many times must a man ......., van Bob Dylan start spontaan als ik de mp3 op zet,...... "the answer is blowing in the wind...... the answer my friend is blowing in the wind……
Bij aankomst in Moskou wordt 't echt spannend. Door vertraging geen toestemming om te landen en nog maar eens een klein half uur rondcirkelen. Bij uitstap is van de 1,5uur overstaptijd minder dan een half uur over. Letterlijk rennen geblazen, en dan die snelheid aan die loketjes...... (laat maar).
Toch 6 min voor vertrektijd mijn vliegtuig binnengestapt. Even uitblussen maar. Hoe dat straks met die bagage gaat? "I have no information about that" is niet echt een bevredigend antwoord. Zien we straks wel weer. Verder is dit wel 't meest luxe vliegtuig tot nu, tv op elke seat. Let's go.
Ja dat dacht je dan, voor we echt opstijgen is ’t alweer ruim een uur voorbij de vertrektijd. Wel weer een nieuwe ervaring: Met hoogwerker/hoge druk spuit boven op vrachtauto worden de vleugels van het vliegtuig ijs- & sneeuwvrij gemaakt.
Landing in Bangkok 09.40hr i.p.v. 08.40hr, de geboekte bus van 10.00hr gaat dus aan me voorbij. Kan wel zonder probleem gebruik maken van de bus van 12.00hr,
so what, ……………………. Er is nog altijd Starbucks! De koffie smaakt me er zoals altijd.
Rond 14.00hr aankomst te Pattaya, Areca Lodge waarmee een einde gekomen aan de 24uurs reis. Hotel is ver boven verwachting! Lekkere douche, & up the streets, …………………………. Dit is wel een heel ander Thailand voor me: één groot street/nightlife area. Nu zie ik waar iedereen aan denkt bij Thailand.
Let it be, …… ergens een lekkere pijnlijke Thai Massage genomen en rond 22.00hr slapen.

14-12-2010. Met 3 punten on the Areca Lodge Pool.
Hoewel verkoudheid nog flink parten speelt, is deze eerste ochtend wakker worden in Thailand heerlijk: Sms (vannacht ontvangen) van Lars & Peter dat Fortuna 3 punten heeft meegenomen van RKC. Daarmee is meteen de toon voor de dag gezet. Awake & Reborn in Thailand, together with Fortuna……………………., Passend songtje van Queen opgezet, ”it’s a beautiful day……………… Terwijl ik dit schrijf lig ik lekker relaxend a/d pool van Areca Lodge. Prima hotel, perfect inside, ruime kamer met alles wat ik nodig zou kunnen hebben etc. En zodra je de voet buiten de portier hebt gezet: All street & nightlife around. Bob (Dylan) geeft me hier aan de pool een super gevoel: na ”how does it feel……” komt al gauw ”it’s all over now baby blue”. Weet ik meteen weer wat dit land met me doet. Als de dalen terugkomen moet ik er maar snel weer heen.
Strand is verder zo’n 5-10 min lopen maar heb daar nu ook nog geen zin in. Voor relaxing opstart is me dit prima zo. Even paar daagjes afschakelen en daarna duik ik mijn reis in……..

  • 14 December 2010 - 14:07

    Roos:

    fijn dit te lezen ik hoop dat alles zo verder gaat wij horen wel verder gr.xxx roos.

  • 14 December 2010 - 14:21

    Peter:

    ok man het begint al goed ondanks de vluchtvertragingen en fortuna 3 punten dus jij kunt er ook tegen aan geniet maar weer van alle indrukken zij zullen weer heel anders zijn dan vorige keer wij horen wel en volgen je verder veel plezier peter

  • 14 December 2010 - 14:32

    Tineke:

    Jaloers, jaloers en nog eens jaloers!
    Geniet ervan dan geniet ik ook een beetje mee.....

  • 15 December 2010 - 07:59

    Andries:

    Hé Jan, goed bezig! De vooruitzichten zijn weer prima lees ik wel! Genietgenietgeniet!

  • 15 December 2010 - 18:56

    Lars Boers:

    hey pa,

    dan begint de vakantie zeker goed, door die 3 punten zijn ook alle irritaties weggespoeld van de vertraging!!

    have fun

  • 16 December 2010 - 09:28

    Peter:

    hy hoe ist ie ik weet zeker ok.
    van marwijk coach en het nederl.elftal ploeg van het jaar toen de prijs werd uitgereikt door arn.v d lijde aan van marwijk zei hij dat die getraind bij mijn clubje fortuna sittard v.d lijde zei dit.
    take care en het volgende bericht
    gr.peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Poda Island, even wachten op mijn Padthaitje.

Actief sinds 02 Dec. 2009
Verslag gelezen: 1849
Totaal aantal bezoekers 18083

Voorgaande reizen:

12 December 2010 - 12 Januari 2011

Sawasdee duit mich ech good.

13 December 2009 - 18 Januari 2010

De weag nao nuuj Leave !

Landen bezocht: